17 Mayıs 2014

LIV SAHİLDE KAFKA

Az önce bitti. Fantastik bir kitaptı. Sevdim de diyemiyorum, sevmedim de. Bana ne kattı dersem verebileceğim bir yanıt yok. Okuduğuma da pişman değilim. Çok çok tavsiye etmiyorum ama okumak isteyenlere asla da demem. Japon edebiyatından bir örnek uzun zamandır okumamıştım. O yüzden iyi oldu. Aslında başka Murakami kitapları okumak istiyorum. Yazarın genel tarzını daha iyi çözümleyebilirsem sanki Sahilde Kafka'yı daha başka değerlendirebilecekmişim geldi. İleride Murakami karşıma çıkarsa uzak durmam...

2 yorum:

ruhdagı dedi ki...

Ben haddim olmayarak Zemberek Kuşunun Güncesiyle başlamanı tavsiye ederdim. İmkansızın Şarkısı ve Haşlanmış Harikalar Diyarı gibi kitaplardan sonra yazarın üslubu hakkında deneyim sahibi olmuş oluyorsun. Dolayısıyla sevmiş ve sevmemiş olduğun ortaya çıkıyor.

Birde Sahilde Kafka bence tanışma kitabı olarak biraz zorlayıcı olmuş olabilir. Bana göre genel olarak Japon edebiyatının kendine has bir dokusu var ve insanı okurken huzursuz eden o tuhaf histen kurtulamıyor fakat bir yandan o huzursuzluğun devam etmesini istiyorsun. Yukio Mişima'nın öykü kitaplarında özellikle anlatmak istediğim duygu daha iyi anlaşılıyor.

Kendi adıma Japon edebiyatından Türkçeye çevirisi yapılan bütün kitapları okumuş biri olarak gerçekten iyi yazarlara sahip olduklarını düşünüyorum.
Umarım diğer kitapları da okursun.
(Uzun yazmışım özür dilerim.)

Burcu - Mutfak Camı dedi ki...

Ruhdağı,
Uzun yazdığın için özür dileme lütfen, bir daha bilakis çok hoşuma gitti. Daha da uzun yaz bundan sonra :O).
Sahilde Kafka'yı tanışma kitabı olarak özellikle seçmedim. Bir arkadaşım ödünç vermişti. Murakami'yi başka bir yazarla karıştırdığımdan daha önce başka bir kitabını okudum sandım ilk gördüğümde ama sonradan fark ettim ki değilmiş. Karıştırdığım diğer yazarın da adını bir türlü hatırlayamadım.
Japon edebiyatının çok içinde değilim ama özellikle uzak da durmuyorum. Bu kitabı bitirince mümkün olduğunca takip etmeye, bir süre kitap alırken Japon yazarlara ağırlık vermeye karar verdim.
Zemberek Kuşunun Güncesi, listeme girdi, ilk fırsatta edineceğim ama satın almayı düşünmüyorum, bizim kütüphanede varsa ödünç alıp okuyacağım...
Sevgiler...